milouopmalta.reismee.nl

Alweer een week op Malta!

Hey allemaal,

Vrijdagavond bootparty op de catamaran. Er was ook eentje van de organisatie EF, maar we hadden bedacht om met een andere te gaan, waar eigenlijk geen reden achter zat. De bootparty zou om 7 uur beginnen, maar we zijn er direct weer even aan herinnerd dat we op Malta zijn, dus tijd speelt geen rol. De boot kwam rustig om 8 uur aan. We gingen naar het feestje met duitsers, fransen, nederlanders en zelfs iemand uit Rusland. Op de boot hebben we steeds meer mensen van verschillende nationaliteiten leren kennen, wat ontzettend leuk was.

De boot voer naar Comino een klein eiland vlakbij Malta (ik hoorde dat er maar drie mensen wonen, je kunt je nu vast voorstellen hoe klein eiland het is). Bij Comino mochten we zwemmen en toen heb ik toch wel even mijn angst goed overwonnen. We mochten van de boot springen, de mogelijkheid was of van de begane grond of van de tweede verdieping die wel 5 meter hoog was. Doe ik even dacht ik, nou dat viel tegen. Eenmaal op die rand, durfde ik niet. Toen nadat mensen me heel lang over hebben gehaald, zei Bram ook een jongen uit Nederland ´We gaan samen, dan komt het goed´. Dat hebben we gedaan en inderdaad het kwam goed. Ik vond het heel erg eng, maar ik kan zeggen ´I DID IT!!!!´. Rond 12 uur voer de boot terug naar Malta en rond 1 uur lag ik thuis in bed, want de volgende dag weer; drukte!!! (zoals elke dag hier).

Ik ging om half 7 op, want Willemien en ik zouden een stedentripje doen. Eerst zijn we naar Valletta geweest. Hebben we een kathedraal bezocht, waar we de president van Malta hebben gespot!!!!!! Het was ontzettend warm, dus we waren natuurlijk in korte broek. Gelukkig.. hadden ze voor ons mooie lange rokken, die we in de kerk hebben gedragen.. onze mooiste outfit tot nu toe, dat zeker!! In Valletta hebben we ook nog gewinkeld, dat hoort er natuurlijk bij, als wij meisjes zijnde. Daarnaast hebben we 2 tuinen in Valletta bezocht. ´The upper Barrakka Gardens´ vanaf hier was prachtig uitzicht, er waren herdenkingsmonumenten zoals bijvoorbeeld één van einstein.

Na Valletta zijn we doorgereisd naar Mdina. De bussen rijden hier niet op tijden heb ik het idee, dus voordat we in de bus zaten waren we ongeveer een uur verder. Ja, er zijn ook nadelen aan Malta.. maar goed eenmaal in Mdina was het prachtig. Mdina is een stadje wat hoger ligt dan de rest van het eiland. Je hebt er prachtig uitzicht, maar verder is er niet zoveel in Mdina, behalve ´Fontanella´, iedereen die je spreekt over Mdina zegt dat je daar heen moet gaan, dus dat hebben we natuurlijk ook gedaan. Fontanella staat bekend om zijn o zo lekkere cake, we probeerden het en ja, ze hebben gelijk. Het was heerlijk. Na iets langer dan een uur in Mdina hadden we het wel gezien en zijn we naar huis gegaan. Ik was rond 11 uur thuis, nou dat ben ik nog nooit geweest, dus dat was heerlijk. Maar ik had dan ook wel wat te doen de dag erna, dus goede rust was wel nodig..

Vandaag ben ik namelijk wezen duiken. Bij de beachclub van EF kon je duiken (echt met zo´n zware fles op je rug, ik kon bijna niet rechtop staan, die man maar zeggen loopt maar gewoon daarheen, wij helemaal voorovergebogen om toch niet achterover de vallen), dus ik wilde dat heeeel graag doen. Samen met Willemien ging ik duiken, in het begin vond ik het erg spannend, nou dat heb ik gemerkt. We moesten een opdracht doen, het ging direct mis. Ik was direct helemaal in paniek en dat op 3 meter diepte onder water, maar na een tijdje ging het steeds beter en begon ik er steeds meer lol in te krijgen. Veel visjes gezien, wat erg leuk en ook mooi was, maar na een uur vond ik het toch wel prima en ben ik gestopt. Maar ik heb voor het eerst in mijn leven gedoken en ik wil het zeker nog een keer doen!! Vanavond ga ik denk ik nog even op stap en dan begint de tweede week school alweer. Afgelopen week heb ik een toets gemaakt, om naar een hoger niveau te kunnen. De toets heb ik gehaald, dus vanaf morgen in een nieuwe klas, met een hoger niveau, dus ik ben benieuwd!!

Ik laat binnenkort wel weer eens wat horen!,
Veel liefs Milou

Reacties

Reacties

Je lieve broertje.

Wat leuk mi!! Tot de volgende blog

Hans

Wat een mooie en spannende avonturen!

Wyjanda

Wat doe je daar mooie ervaringen op! Liefs

Judith van Schaik

Zo hé Milou lache hoor, vooral die klok spreekt me aan haha, succes op school!

Margriet

Wat doe je leuke dingen. Vooral dat duiken lijkt me fantastisch. Al een mooie week gehad. ?????????? Have fun
Groet uit Frankrijk ????

Beppe Wiep

Wat een mooi verhaal.De tijd vliegt om met alle leuke dingen denk ik.
Liefs Beppe.

karin

ik loop een beetje achter...
leuk van 5 meter hoog springen...voor jou dan....
en duiken!!!!!
geniet nog!!!
XXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!