milouopmalta.reismee.nl

Eerste dagen op Malta

Hey allemaal,

Allereerst wat leuk dat jullie mijn blog lezen. Dit wordt mijn eerste verhaaltje, dus ik zal ook starten bij het begin. Afgelopen zondag 5 juli ben ik naar Malta gevlogen. Het was mijn eerste vlucht alleen, dus het was wel een beetje spannend. Het inchecken ging goed, bij de gate had ik wat mensen van EF ontmoet en met z´n allen konden we bijna direct doorlopen. Ik had mijn stoel gevonden, nou mooi dacht ik de heenweg is gelukt, maar niet dus. Na nog geen tien minuten kwam er een stewardes naar me toe of ik wel even mijn ticket wilde laten zien. Het ticket zat in mijn koffer, die ik al had opgeborgen boven me in het ruim, maar goed ´natuurlijk´, zei ik. Ik wilde net gaan staan, toen er een tweede stewardes bij kwam die vroeg naar mijn naam. ´Milou Hoekstra´, zei ik, maar nog steeds vol onbegrip. ´Oké, dan is het goed´, zei ze en weg was ze ook weer. Ik snapte er niks van, maar was allang blij dat ik gewoon mocht blijven zitten. Na een halfuur gingen we opsteigen, vind ik altijd erg leuk. De heenreis zat ik helaas niet bij het raam, vond ik toch wel jammer. Ik vind het altijd erg leuk om door het raampje te kijken of ik de vormen van het land kan herkennen, waar ik op dat moment overheen vlieg, maar dat werd hem deze keer dus niet. Na iets korter dan drie uur gingen we landen en ik wilde toch wel graag zien hoe we gingen landen. De jongen naast mij deed hetzelfde, dus ik dacht hij zal het vast begrijpen als ik meekijk, nou niet. De hele tijd als ik probeerde te kijken hoe snel we naar beneden gingen, kwam er een rare blik die eruit zag als ´waarom kijk je zo naar me´, dus op een gegeven moment ben ik maar gestopt met kijken en heb ik de landing dus niet gezien, een erg gemiste kans, maar ja hopelijk voelt de jongen zich nu niet ongemakkelijk en aangekeken. Heb ik toch nog een goede daad verricht in het vliegtuig.

Eenmaal geland, een lange tocht gezocht naar de transfer. Daar was ook niet alles duidelijk, lang niet iedereen stond op de lijst. Gelukkig ging het bij mij goed dit keer. Uiteindelijk was alles blijkbaar geregeld, - hoop ik dan voor de mensen die niet op de lijsten stonden - we gingen naar de gastgezinnen. Rond vier uur kwam ik aan bij mijn gastgezin en ik werd met open armen ontvangen door Liz. De moeder van mijn gastgezin. Een van de meisjes van de school, die ook in het gastgezin verblijft was er ook al, namelijk Gaby uit Zwitserland. Ik heb een hele tijd met haar gepraat en het was meteen ontzettend gezellig. Om vijf uur kwam mijn kamergenootje (Josselyn uit Spanje) thuis, Nederland had ik al contact met haar gehad, maar het was erg leuk om haar uiteindelijk in het echt te zien. Rond zes uur kwamen de andere twee meisjes ook thuis, ook beide uit Spanje, Ana en Paula. We hebben die avond met z´n allen gegeten, ik weet niet precies wat we aten, maar het was een combinatie van pasta met tonijn en het was erg lekker, misschien wel een tipje voor de nederlandse keuken!!

Die avond ben ik op stap geweest om de boel een beetje te verkennen. Samen met twee meisjes uit Spanje en nog een meisje uit Zwitserland. De clubs waren erg leuk en het was heel gezellig samen, toch was ik erg moe van de lange reis, dus ik ging redelijk vroeg naar huis om te slapen, voor de dag erna.

Maandagochtend om half 9 begon de introductie. We moesten met iedereen, van wie het zijn eerste dag was verzamelen voor school. Die ochtend hebben we een wandeling gemaakt door Saint Julians (de plaats van de school). Het was ontzettend warm, maar wel interessant.. Ik moest nog erg wennen aan het warme weer. Die middag ben ik naar de beachclub geweest. Voor jullie zal ik even uitleggen wat de beachclub is, in de loop van de tijd zal ik wel wat foto´s plaatsen, dus ook van de beachclub. Het is een gebouw van EF met allemaal bedjes en dat aan de zee. Het ligt alleen geen zee, dus je moet even goed bedenken dat het de zee is. Dit bedacht ik natuurlijk de eerste keer niet zo snel, dus ik heb lekker wat zout mogen proeven, dus nu onthoud ik het zeker. In de avond hadden we de welcome party. Je zou zeggen voor alleen de nieuwe mensen, maar ze houden hier erg van feesten heb ik in de loop van de week gemerkt. Dus natuurlijk mocht iedereen die wilde feesten, naar de welcome party komen. Kort omschreven; heel veel mensen in een erg kleine ruimte. Erg gezellig, zweterig en warm (ik zal voortaan niet alle details geven denk ik). Die avond was ik thuis rond 00:00 en de dag erna had ik om half 9 school, dus dit was korte nacht nummer 1. Nu na bijna een week zijn er al veel meer, dus ik ben er al een beetje aan gewend denk ik zo (nouja, dat hoop ik meer).

Dinsdag was de eerste dag op school. Ik was redelijk moe, maar ondanks dat was ik er natuurlijk!!! De klas was wel oké, geen nederlandse mensen, misschien ook wel beter, maar toch het was erg wennen. We deden luisteropdrachten en spelletjes met woorden. Het was eigenlijk heel makkelijk, dus ik heb aangevraagd om naar een hoger niveau te gaan. Nu gaan ze kijken of dat kan met het rooster etc. (fingers crossed!!)

Dinsdag middag op de beachclub met wat andere Nederlandse meiden erg gezellig en die avond was de MTV party. Cecile, Tess, Femke en ik gingen met z´n allen in de bus, maar er waren niet genoeg. Er is een bus bij gebeld, maar deze was extra, dus anders... namelijk zonder dak. Het was superleuk, ook de terugweg. We konden alles zien bij dag en later bij nacht, echt prachtig!!! De MTV party zelf was ook erg leuk met Omi, Jason Derulo en het eindigde met Martin Garrix!!! Er waren 50.000 mensen, of misschien wel meer, het was net als de dag ervoor, warm en zweterig. Iedereen plakte aan elkaar op het einde, maar het was het zeker waard.

Woensdag had ik weer school, maar dit keer in de middag, dus ik begon rond 2 uur en het was afgelopen om 6 uur. Het was te doen, maar ik heb wel gemerkt dat mijn concentratie in de ochtend veeeeeeel beter is, of misschien komt het omdat ik al zolang vrij ben door de examens, dat ik geen concentratie heb, ik zou het niet weten. Het was in ieder geval niet een heel groot succes die middag (ik vond het bijna zelfs avond, school tot 6, gelukkig had ik dat nooit in Nederland). Die avond ben ik met Willemien, - een meisje dat ik hier heb ontmoet, maar die in Nederland maar zo´n 20 km van mij vandaan woont, erg raar, maar leuk - naar het strand geweest. Daar hebben we wat gedronken, samen met wat duitsers, die opvallend goed nederlands spraken, nou niet allemaal, maar ze deden toch hun best, erg leuk!

Voor nu was dit het, hopelijk heb ik het een beetje leuk geschreven en was het leuk om te lezen. Binnenkort zal ik er wel weer een verhaaltje op zetten over de dagen die nog gaan komen! Ik houd jullie op de hoogte!!!

Veel lieve en zonnige groetjes,

van Milou uit Malta

Reacties

Reacties

Ellen

Lieve Milou, erg leuk om ook zo je verhalen te lezen. Ben benieuwd wat er nog gaat komen. Geniet ervan lieverd!!!!

Karin

Lieve Milou,
Wat leuk een blog om je zo te kunnen volgen want je snapt het al we willen alles weten:).
Veel plezier daar!!!

Erik

Hoi Milou,

Leuk verhaal, ik ben benieuwd naar de rest :)

Veel plezier daar!

Oma en opa

Lieve milou,
Wat een mooie manier om met je mee te leven. We genoten en zullen dat blijven doen. Veel succes!
Liefs,
Oma en opa

Lieve Milou,

ik heb je verhaal gelezen.Erg leuk dat dit zo kan Ik ben blij dat je het daar zo leuk vindt.
Liefs Beppe.

Hans

Hallo Lieve Milou,
wat leuk om je verhalen te lezen. Je hebt vast een geweldige tijd daar op Malta. Het is je van harte gegund ????
liefs en geniet ervan!

Hans

De smiley is in vraagtekens veranderd. .:-)
xxxx

Margriet

Hey Milou, wat leuk! Zo te lezen heb je het erg naar de zin en beleef je van alles! ???? Geniet ervan! ??

Margriet

Ook mijn smileys zijn ?? geworden :-)

MM

Hoi Milou, superstoere acties, superleuk verhaal! Bij je verhaal over Martin Garrix ging er bij mij thuis iemand kwijlen... Eninuh; vraag je t recept van die tonijnpasta wel ff???? groet uit Grou

Wyjanda

Lieve Milou
Dit is smullen al die mooie verhalen. Ik zit al weer met smart op de volgende te wachten.
Liefs Wyjanda en co

Tommy & Nadieh

Hee Milou!

Erg leuk je verhaal te lezen!! Klinkt erg leuk en gezellig allemaal.
Geniet ervan en veel plezier met leren en feesten! En geniet van zon, zee en strand. Top combi lijkt me zo!

Liefs

Anita

leuk Milou, om je zo te kunnen volgen.
Heel veel plezier!!

Diny

Hi Milou, ik lees net je blog bij beppe. Ontzettend leuk. Heel veel plezier nog en ook voldoende rust... Veel liefs, Diny

Gerry

Wat schrijf jij leuk en gezellig! Als je terug bent zal ik de LC even een tip geven..... Heel veel plezier! Liefs, Gerry

Ellen

Heftig dat duiken zeg. En de feesten gaan maar door hè? Klinkt goed

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!